2014. május 12., hétfő

A.O. Esther: Az Életfa (Összetört glóriák III.)

Az Összetört glóriák harmadik kötetében – az Életfában – a Szent Kőris titkos átjáróján át a Pokolba visz az út, ahol Sophielt, Arielt és Urielt erőszakkal tartják fogva a boszorkányok, hogy testüket megszállva feljussanak az élők világába. Arshamon, Nastrod ura ugyanis mindent elsöprő háborúra készül, és bár az angyalok erőnek erejével küzdenek ellene, végül mégis csak sikerül a legerősebbek egyikét megszállnia, aki úgy ismeri a Mennyországot, akárcsak a tenyerét. A fenti, békés világok alkonya közeledni látszik…












Az előző rész utáni kellemes csalódásom után úgy döntöttem, mindenképpen tovább fogom követni Eszter angyalainak sorsát, és még mindig áldom magam, hogy nem hagytam abba az első résznél a sorozatot, ugyanis ez a rész tetszett eddig a legjobban.
Ebben a részben angyalainknak a pokolba kell átélniük kalandjaikat, ugyanis Diril, a gonosz és nagyhatalmú boszorkány, Sophielt és két társát Arielt, és Urielt fogva tartva igyekszik a pokol urához, Arshamonhoz, hogy egyezséget kötve átadja nekik az angyalokat. Természetesen ezt sem Elijah sem Gabriel nem nézi tétlenül, és az Életfán, a Szent Kőrisen keresztül a lány után mennek. Időközben ketté kell válniuk, azonban Elijahoz megérkezik a felmentő sereg, három angyaltársa személyében. Így immár Elijah, Bardo, Ramodiel és Lamachael indulnak megmenteni a három angyalt, miközben Gabrielt is foglyul ejtik....

Azt kell mondjam, hogy ez a sorozat minden résszel egyre és egyre jobb lesz! Az előző rész nálam csak úgy a közepe felé indult be igazán, itt viszont végig pörögtek az események, sosem volt hiány izgalmakból, de még romantikából sem.
A történet több szálon fut, az egyik Elijah és három társáé, a második Gabrielé, a harmadik pedig Sophiel és társaié, fogvatartóikkal Dirillel, és Sahranferrel együtt. A szálak természetesen összefutnak, és bár azt hittem, erre sokat kell majd várnunk, tulajdonképpen úgy elrepült az a kétszázvalahány oldal, mint a pinty.
A könyv végig nagyon izgalmas, fenntartja az olvasó figyelmét. Mindig vártam és vártam, hogy vajon most mi fog történni, mindig izgultam a szereplőkért, és az írónőnek sikerült meg is lepnie egyszer-kétszer, amit szintén nagyra értékeltem a történetben.
Nagyon tetszett, hogy a történet több szálon fut. Így szinte mindig volt valami kis függővég a fejezetek végén, ami miatt az olvasó belép a tipikus "csak még egy fejezet....csak még egy...." érzésbe, így képes volt engem is órákra odaszögezni a fotelba, és megállás nélkül olvasni.
Észrevettem már, hogy amikor az írónő könyveit olvasom, tipikusan belekerülök abba a helyzetbe, hogy a könyv az elején nagyon fenntartja a figyelmem, utána talán kicsit nyugodtabb a történet, picit én is lelassulok az olvasással, majd a könyvei végét, (vagy ennek a könyvnek az esetében a háromnegyedét) szinte befaltam két nap alatt.
Az egész könyv egy érzelmi hullámvasút. A három könyv során nagyon a szívembe zártam az angyalokat, már ők is ott csücsülnek a szívem egyik kis csücskében a rengeteg közül, így természetes, hogy aggódom is értük, és bizony volt, hogy az írónő sokszor jól rám ijesztett. :-) Máskor viszont jókat mosolyogtam, időnként még fel is nevettem, főleg Bardo miatt, de tetszett az is, ahogyan az angyalok testvériesen húzzák egymást, élmény volt erről olvasni. Na és persze a romantikus szálat sem hagyhatom szó nélkül...
És végre végre végre sokkal több volt a romantika! És bár igaz, hogy Elijah és Sophiel a könyv első háromszáz oldalát külön töltik, mikor végre összekerülnek....:-):-) Olyan jó volt arról olvasni, hogy vannak végre kibékülve, hogy bíznak meg egymásban, hogy védik, hogyan szeretik egymást! Édes egy pár, komolyan. És bár Gabrielt is nagyon kedveltem, mégis azt gondolom, Sophielnek Elijah-val van a helye. Tökéletesen kiegészítik egymást, még úgy is, vagy inkább főleg úgy, hogy ennyire különböznek egymástól. És jelentem, megtaláltam az eddig olvasott legszebb könyves szerelmi vallomást! Megkönnyeztem, komolyan.... 
Amit szeretek Eszter könyveibe, hogy a karakterei, bár angyalok, mégis annyira emberiek. Hibáznak, haragszanak, féltékenykednek, és hiába szebbek külső megjelenésbe (amit az olvasó persze egy cseppet sem bán:-)) mégis olyan emberi tulajdonságokkal rendelkeznek, mint akár én, vagy te.
Még mindig nagyon kedvelem Sophielt, talán mondhatom, hogy ő a kedvenc női főhősöm. Olyan aranyos, kedves, és tiszta. Emlékszem, még az előző részben, az ő egyik momentumánál fordult meg a fejemben, hogy mennyire jó lenne találkozni vele, milyen szívesen beszélgetnék vele. Szeretem, hogy csak az ő gondolatait olvashatjuk E/3-ba, így az olvasó sokkal közelebb érzi magához a lányt. Tetszett az is, hogy látok rajta karakterfejlődést. Rálépett az igazi, harcos főhősnők útjára, bár azért van mit még ezen gyakorolni. :-) De ha Elijah segít, akkor nagyon is várom ezeket a gyakorlásokat....;-)
Ha már Elijah-nál tartunk. Az első részben teljesen közömbös karakter volt számomra, a második részben már megdobbant a szívem, most meg azt hiszem szerelmes vagyok....:-) Az olyan főhőst, aki mindent eldobva, még a pokolba is képes lemenni a szerelméért, csak értékelni, és nem utolsó sorban szeretni lehet. A könyv borítóján is ő van, és meg kell mondjam, nagyon jól eltalálták, én is hasonlóan képzeltem el a Sötét Angyalt.
Gabrielt is nagyon megszerettem, bár csak lennének még ilyen férfiak, mint ő! Nagyon sajnáltam, ami vele történt, remélem az írónő szán neki egy boldog véget, valamilyen kedves angyal lánnyal. :-)
Akit még muszáj megemlítenem, az Bardo. Ő a könyv fő humor forrása, mindig vártam már a részeit, vagy azt hogy épp hogyan húzza akár Ramodielt, akár Elijah-t. Mindig nagyon jót szórakoztam rajta, és persze őt is nagyon a szívembe zártam.
Összességében azt kell mondjam, hogy ez a könyv messze felülmúlta az eddigi két részt. Izgalmas, fordulatokban gazdag, romantikus, és letehetetlen volt. Mindenkinek nagyon tudom ajánlani. Már itt várakozik mellettem a Mennyország kulcsa, szerintem hamarosan bele is kezdek, mert hát ismét kaptunk egy jó nagy függővéget...

Összefoglaló értékelés:
Borító 5/5 - Úristen az a pasi....*.* Másrészt pedig nagyon illik a könyvhöz. :-)
Karakterek 5/5 - Nagyon megszerettem mindenkit
Cselekmény 5/5 - Izgalmas, fordulatos
Stílus 5/5 - Szeretem az írónő stílusát, olvasmányos, és ő alkotta meg az általam olvasott eddigi legszebb szerelmi vallomást...
Összességében 5/5 - Nagyon tudom mindenkinek ajánlani, szerintem eddig ez a legjobb rész a sorozatból. Kíváncsian várom a következő részt.

1 megjegyzés:

  1. Szia Moncsi, küldenék neked a Gombnyomásra című könyvemből, de egyszerűen nem találom az email címedet... Itt sem. Küldj légyszi egy emailt ide, jó: eszter.ordody@gmail.com
    Köszi! Eszter (Aszódi-Ordódy Eszter)

    VálaszTörlés