2014. január 25., szombat

Stephanie Perkins: Anna és a francia csók

Anna nagy várakozással tekint végzős évének kezdete elé atlantai középiskolájában, ahol van egy remek munkája, egy hűséges legjobb barátnője, és egy alakulófélben levő, ígéretesnek tűnő kapcsolata. Így aztán eléggé elkeseredik amiatt, hogy Párizsba kell költöznie egy bentlakásos iskolába – egészen addig, amíg ott nem találkozik Étienne St. Clairrel, aki okos, sármos, gyönyörű, szóval tökéletes… lenne, ha nem volna foglalt. De a Fények Városában a vágyak valahogy mindig utat törnek maguknak. Vajon a szerelmes majdnem-ek éve a hőn óhajtott francia csókkal ér véget? Stephanie Perkins a romantikus feszültséget mindvégig sistergőn, a vonzalmat pedig magas hőfokon tartja debütáló regényében, amely garantáltan megbizserget minket a fejünk búbjától a lábujjainkig és megolvasztja a szívünket.












Van olyan, mikor az ember csak egy kis kikapcsolódásra vágyik. Valami olyanra, amiről úgyis sejti (najó, tudja) hogy mi lesz a vége, mégis együtt izgul főszereplővel, együtt szomorodik el vele, és vele együtt éli meg élete legboldogabb pillanatait. Valami olyanra, ami fiatalos, romantikus, ám azért mégis van mondanivalója, de egy percig sem próbál több lenni, mint ami. Az Anna és a francia csók pontosan egy ilyen könyv.

Anna nem boldog, mikor megtudja, hogy az apja úgy intézte, a végzős évét egy párizsi bentalákásos iskolában kell töltenie. De hát melyik tini örül annak, ha elszakítják a legjobb barátnőjétől, és ki kell lépnie egy igen jól alakuló kapcsolatból egy fiúval? Természetesen senki. Így hát Anna nem sok kedvel vág bele a végzős évébe a szerelmesek városában, azonban a lányra hamar rámosolyog a szerencse, rögtön barátokra talál, és találkozik a nagybetűs Ő-vel is, Étienne St. Clair személyében, akinek francia neve van, angol akcentusa, és amerikai iskolába jár. Valószínűleg mondanom sem kell, hogy visszavonhatatlan és örök szerelemre lobbantam iránta az első pillanatban, ahogyan Anna is. :-) Csakhogy a fiú már foglalt, és a bonyodalmak itt el is kezdődnek.
Mikor elkezdtem ezt a könyvet, az első fejezetet végigmosolyogtam, és ez tulajdonképpen a könyv többi részénél sem volt másképp. Rögtön a szívembe zártam Annát, aki egy igazán kedvelhető főhősnő, könnyen lehet vele azonosulni, főleg, hogy a könyv E/3-ban megírva, és ehhez még hozzájárulnak Anna szórakoztató gondolatai is, amin szintén sokat mosolyogtam, néha pedig hangosan fel is nevettem.
St. Clair-be, mint az fentebb írtam, jó női olvasó módjára bele is habarodtam. És nem azért, mert ő a tökéletes álompasi, aki mindig mindent jól csinál, mindig mindenben tökéletes és jobbat el sem lehet nála képzelni. Egyáltalán nem. Hanem azért, mert az írónőnek sikerült egy olyan karaktert teremtenie, aki a hibái ellenére is nagyon az ember szívébe lopja magát. Hiába van tériszonya, vagy alacsonyabb, vagy rágja a körmét és hasonlók. Őt akkor is úgy szereti meg az ember, ahogyan van. Tehát újdonság volt számomra a nem hibátlan férfi karakter, és ettől csak még jobban megszerettem ezt a könyvet.
Egyébként nagyon olvasmányos könyv, gyorsan lehet vele haladni, és igazán kellemesen kikapcsolja az embert, és egy kicsit kiragadja a valóságból Párizsba, Annához és St. Clairhez. :-)
Először egy kicsit zavart a sok leíró rész, de végül rájöttem, hogy ez is a történethez tartozik, maga Párizs megsimerése, és hamar hozzászoktam, sőt volt, hogy azon kaptam magam, várom, hogy milyen gyönyörű helyet mutat be nekünk az írónő. Eddig nem igazán rajongtam Párizsért, de a regény olvasása után szívesen eltöltenék ott egy kis időt...;)
És persze a könyv fő eleme, a romantikus szál, igazán édes. Tetszett Anna vívódása a fiúval kapcsolatban, hogy nem tudja, mit érez iránta, pedig már az első pillanatban teljesen egyértelmű, mennyire bejön a srácnak Anna. Szerettem azt is, hogy nem első látásra szerelem volt és hasonlók, hanem inkább vonzalom, amiből először csak barátság, majd szerelem kerekedik.
Összességében, én nagyon-nagyon szerettem ezt a könyvet, és így az év első olvasmányának személyében kedvencet is avattam. Nagyon tudom ajánlani ezt a könyvet azoknak, akik szeretik a romantikus történeteket, de már vágynak valami maira, valami reálisabbra, és persze egyszerűen csak szeretnének kikapcsolódni, és nem foglakozni a gondokkal teli külvilággal, és hinni azt, hogy végül minden jóra fordul, és minden megoldódik. :-)


Összefoglaló értékelés
Borító 5/5 - Nekem nagyon tetszik, tükrözi az egész könyvet
Karakterek 5/5 - Szerethetőek, reálisak
Cselekmény 5/5 - Ritkán mondok ilyet...de úgy érzem, minden a helyén volt, minden olyan, mint amilyennek lennie kell
Stílus 5/5 - Nagyon megszerettem az írónő stílusát, könnyed, olvasmányos, kedves
Összességében 5/5* - Újabb kedvencre találtam

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése