2014. június 29., vasárnap

Joss Stirling: Lélektársak - Sky (Lélektársak I.)

Sky egy kicsit zárkózott, szorongó tizenhat éves lány, aki túlságosan jól tudja, milyen érzés kívülállónak, idegennek lenni valahol. Mikor Londonból Coloradóba költözik kissé különc nevelőszüleivel, megtapasztalja milyen egy tipikus amerikai középiskola, és milyen egy nem tipikus fiú. Zed Benedict jóképű, tehetséges, minden lány álma, csak épp sötét titkok veszik körül.
Aztán Sky egy hangot hall a fejében… Az Ő hangját. És Zed is hallja, érti az ő válaszait, amiket még ki sem mondott. Mi ez az egész? Kik a savantok, és létezik olyan, hogy lélektárs? Sky hiszi is, nem is, amíg mélyen belül fel nem éled benne egy képesség, amitől már rég meg akart szabadulni. Valami, amitől egész életében félt…
Természetfeletti képességek, szövevényes összeesküvés és két kamasz szerelme.








Bevallom, először a könyv címe fogott meg...Lélektársak. Nekem valahogy annyira tetszik.:-) Tehát már elég régóta el szerettem volna olvasni ezt a könyvet, mert kedvelem, ha valaminek különleges, új témája van, és ez bizony egy ilyen könyvnek ígérkezett. És bár nem bűvölt el annyira, mint azt vártam volna, mégis nagyon kellemes kikapcsolódás volt, és még az akció sem maradt el.


Sky Bright kissé különc, zárkózott tinilány, egy múltban történt tragédia beárnyékolja a mindennapjait. Művészlelkű szüleivel Londonból Coloradóba költöznek, ahol természetesen jönnek a gondok, új suli, új barátok és egy kissé félelmetes, motoros rosszfiú. Zed Benedict az a fajta srác, akivel a lány még csak szóba sem akarna állni... Azonban mikor Sky elkezdi Zed hangját hallani a fejében, és furcsábbnál furcsább dolgok történnek, a lánynak döntenie kell, vajon hajlandó-e kutatni a múltjában, hogy ki derítse, ki is ő valójában.

Az én kis rögtönzött "fülszövegem" alapján az ember nyilván egy teljesen átlagos YA (Young Adult, 14-16 éves korosztály) fantasy regényre számít, romantikával, egy kicsi természetfelettivel, a szokásos, instant szerelemmel, talán néhány klisével is. Nos, a felsoroltak egy részét ki is pipálhatjuk, van azonban a könyvben valami plusz, ami miatt mégis azt mondanám, ne hagyjátok ki!
Sky
Valószínűleg mindenki hallotta már azon teóriát, miszerint valahol mindenkinek megvan a párja a világban. Az az ember, akivel tökéletesen kiegészítik egymást, aki az ember társa, másik fele lesz. Nos, az írónő ezt igyekezett beleültetni a történetbe, bizony nagyon ügyesen, nekem nagyon tetszett, ráadásul egész kis világot épített ezen "mítosz" köré.
Szeretem, mikor egy könyvnek különleges, új témája van, és ez bizony ilyen volt. Engem elbűvölt a savantok világa, a képességeik mint pl. a gyógyítás vagy a jövőbe látás, és az, hogy ezeknek az embereknek van egy lélektársuk is, vagyis az a személy, akivel ők "egy egészt" alkotnak. Csak ezt ki megtalálja, ki nem.
Sky és Zed közötti kapcsolat egészen elbűvölő. Igazán édes a romantikus szál, amiben volt egy pici civakodás, meg aranyos romantikus jelenetek, egyáltalán nem a csöpögős fajtából na és Sky részéről sok-sok bizalomhiány. A regény valamilyen szinten erről is szól: Sky hogyan tanul meg bízni. Azt be kell valljam, a vége felé már igencsak kezdett idegesíteni, hogy a lány még mindig nem bízik sem magában, sem Zedben, no meg a kettejük kapcsolatában sem, holott már teljesen nyilvánvaló volt minden. Zeddel semmi gondom nem volt, szeretem a rosszfiúkat, akiknél kiderül, hogy bizony nem is olyan rosszak, csak elveszettek.:-) Nagyon szerettem benne a gondoskodását, aggódását Sky iránt, és azt is, hogy ezen dolgok ellenére sem veszített semmit a kissé rosszfiús imázsból.:-) Zed bátyjait is nagyon kedveltem, sajnálom, hogy az írónő csak három testvérről írt, kíváncsi lettem volna még pl. Victorra is.
Na és persze a neveik is gyönyörűek, és ötletes, ahogyan a fiúk megkapták őket. Trace, Uriel, Victor, Will, Xavier, Yves, Zed.:-) (Kis segítség: a kezdőbetűket nézd.) A karaktereket nagyon megszerettem, az egész Benedict család igazán megfogott, tetszett az a családias, nyugodt közösség, ami ott volt, nem beszélve pár komikusabb szituációról, a különleges képességeikből adódik.
A másik pedig: Colorado! Úgy örültem, hogy az írónő kihasználta a hely adta lehetőségeket, mint például Sky síelés órái, vagy csak egy romantikus séta a havas fenyők között, és persze a hócsata.:-)
Tehát eredetiségből semmiképpen nem volt hiány, főleg, hogy nagyon meglepődtem mekkora helyszínváltások vannak a történetben, és arra sem számítottam, hogy ennyi akció lesz a könyv mondjuk háromnegyedétől.
Az akciójelenetek egész jól sikerültek, én sokszor rágtam a körmöm egy-egy ilyen résznél, izgalmas volt, pörgött, egyszóval nem csak a romantikán volt a hangsúly, aminek most kifejezetten örültem, imádom a romantikát, tényleg, de néha még én is érzem úgy, hogy most már kicsit elég volt belőle, előre az akcióval! :-)
Mégis, nem véletlenül írtam az elején, hogy nem teljesen azt kaptam, amit vártam volna a regénytől. Nem szeretnék nektek spoilerezni, elég csak annyi, hogy nem szeretem, ha valamibe szerepet játszik egy-egy emlékezetkiesés, amnézia. Talán ez dühített annyira, nem tudom, de végül, bármennyire is jól haladtam a könyv elejével, egy hónapig sikerült elhúzni a regény elolvasását, és ez bizony nálam negatívum. Valahogy nem éreztem késztetést arra, hogy nekem ezt most tovább kéne olvasnom, és bevallom, a végére is csak azért szántam el magam, mert nem tudtam aludni, és már tényleg nem tudtam semmit kezdeni magammal.
Ennek ellenére mégis azt mondom, tetszett a történet, szerettem, a YA regények kedvelőinek mindenképp érdemes vele megpróbálkozni, szerintem nem fogtok benne csalódni. Nagyon kíváncsi vagyok a következő részekre is.

Összefoglaló értékelés
Borító 5/4 - Különleges borítója van a könyvnek, érdekes és romantikus.
Karakterek 5/5 - Kedveltem, akit kedvelni lehetett:-)
Cselekmény 5/4 - Romantika, akció, pörgés, és a szokásos YA elemek
Stílus 5/5 - Jól lehet haladni a könyvvel
Összességében: 5/4 - Tetszett, de az említett negatívum miatt egy pontot levontam. Azért bízom benne, hogy a következő részek is legalább ilyen jók lesznek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése