2014. szeptember 27., szombat

Julie Kagawa: The Iron King - Vaskirály (Vastündérek I.)

Meghan Chase-re titkokkal teli sors vár – olyan, amit még kigondolni sem tudott volna.

Valami furcsa mindig volt Meghan életében; már hatéves kora óta, amikor édesapja eltűnt a szeme elől. Az iskolában sem tudott teljesen beilleszkedni… és otthon sem.
Amikor egy gyanús idegen kezdi távolról figyelni, és tréfakedvelő legjobb barátja egyszeriben a védelmezőjévé válik, Meghan érzi, hogy minden meg fog változni, amit csak ismer.
De a valóságot álmában sem tudta volna elképzelni – hogy ő egy mesebeli Tündérkirály lánya, és egyben tehetetlen báb egy öldöklő háborúban. De idővel kiderül, mire hajlandó azért, hogy megmentsen valakit, akit szeret, vagy hogy útját állja egy rejtelmes gonosznak, akivel egyetlen tündér sem mer szembenézni… és hogy megtalálja-e a szerelmet egy ifjú herceggel, aki szívesebben látná őt holtan, semhogy közel engedje jeges szívéhez.







Nem is tudom már, mióta tervezem ennek a könyvnek az elolvasását, tényleg. Mégis valahogy mindig találtam valami érdekesebbnek tűnőt helyette, és egyre csak hátrébb és hátrébb szorult az amúgy is igen hosszú várólistámon. Aztán megláttam sorozat harmadik részét a Könyvmolyképző várható megjelenései között, és ez megadta végre a kezdőlökést ahhoz, hogy a kezembe vegyem. És milyen jól tettem! 
Meghan
Meghan 16 éves, egyszerű lány, teljesen átlagos élettel, ám mégsem találja a helyét. Édesapja tíz évvel ezelőtti titokzatos eltűnése után az anyja egy istenháta mögötti kis faluba költözik, ahol immáron nevelőapjával, és féltestvérével, Ethannel élnek négyesben. Meghan éli az átlagos lányok átlagos életét; bele van esve a suli legnépszerűbb pasijába, legjobb (és egyetlen) barátja, Robbie, egyben hatalmas mókamester, aki ha kell kihúzza a lányt a csávából. Azonban mikor Meghan kisöccsét valaki elrabolja, vagy hogy pontosabb legyek, kicseréli egy ördögi teremtményre, Robbie-nak pedig hosszú, hegyes fülei nőnek, a lány kénytelen rájönni, talán a dolgok, melyeket eddig nem akart észrevenni, no meg a mesék világa talán nem is annyira "mese", mint azt képzelte. A lány kisöccse megmentésére indul a tündérek világába, közben pedig számos kalandba keveredik, és ki tudja, talán a szerelmet is megleli a titokzatos és hűvös Téli Herceg, Ash személyében.
Miután becsuktam a könyvet, csak annyit kérdezgettem magamtól: Miért nem olvastam én ezt eddig? Annyiszor szembejött velem, annyi helyen láttam, és valahogy mégsem akaródzott nekikezdenem...Már nagyon bánom, hogy eddig halogattam, mert elkepesztő élmény volt! De legalább nem kell túl sokat várakoznom a harmadik részre:-) 
Elég megosztó véleményeket olvastam a könyvről; sokaknak tetszett, másokat viszont untatott, idegesített. Nos, én most már az előbbiek táborát erősíteném...És hogy miért is?
Először is mert képes voltam úgy elmerülni benne, hogy észre sem vettem, már eltelt egy óra is az olvasással, és én még mindig ugyanúgy, ugyanabban a helyzetben üldögéltem és faltam az egészet, mert a könyv tele van akcióval. Alapvetően jobban szeretem a karakterközpontú történeteket, amelyekben a szereplők kapcsolatai, lelki vívódásaik kerülnek előtérbe, de ennél a könyvnél ezt valahogy nem hiányoltam. Akciódús volt, mindig történt valami, ami miatt egyszerűen képtelen voltam elszakadni tőle, mind fizikailag, mint pedig agyban is: mindig azon járt az eszem, hogy vajon mi fog történni a következő pillanatban, fejezetben?
Hiába volt sok az esemény, úgy érzem, a karakterek, a kapcsolatok sem lettek elnyomva. Tény, hogy kevesebb teret hagyott nekik az írónő, de igazság szerint, egyrészt nem is hiányzott annyira, másrészt pedig csak színesíti ezt az amúgy is fantáziadús történetet, és kicsit a földre húzza ezt az amúgy eléggé elvont mesevilágot.
Meghan számomra nagyon szerethető főszereplő volt. Elég emberi reakciói voltak a dolgokra, sok helyzetben úgy reagált, ahogyan én is tettem volna. Emiatt, no meg persze az E/1 írásmódnak köszönhetően, elég közel tudtam magamhoz érzeni őt. És bár elismerem, néha kissé talán nebáncsvirág benyomást keltett, alapvetően egy erős főhősnő, aki képes mindent eldobva, gondolkodás nélkül elindulni megmenteni a kisöccsét. Nekem is van egy majdnem Ethannal egyidős öcsém, és így csak még jobban megértettem, és persze megkedveltem őt. A lánynak ebben természetesen segítői is akadnak.
Ash herceg
Nos igen, nem fogok túl nagyot spoilerezni, ha a nevén hívom őt. Nyilván sokan emlékeznek a Szentivánéji álom béli Robin pajtásra, vagyis Puckra. Örülök, hogy az írónő az egyik, úgymond központi karakterré tette őt, én nagyon bírtam a tréfáit, meg úgy az egész karaktert, csempészett némi vidámságot a történetbe, még annak ellenére is, hogy sokszor csatába keveredtek Ash-el...
Ash, Ash...Nos, azt hiszem, már megint szerelmes vagyok...:-)  Szóval a Téli Herceg, bár látszólag fagyos szívű, azért fel-fel villan az a szívében megbúvó melegség, és a Meghan iránti vonzalma, amit majd romantika szempontjából el is várok a további kötetekben.
Itt ne igazán számítsatok nagy romantikus szálra, épphogy csak egy árnyalatnyit van jelen. Egy idő után ott húzódik a háttérben, majd néha a felszínre tör, csak tovább színesítve ezzel ezt a csodálatos történetet.
Puck
Merthogy az írónő fantáziája igencsak színes, egyszerűen hihetetlen világot teremtett meg! Több ismertebb műből, meséből gyúrta össze ezt a kissé "torz" tündérvilágot, ami engem teljesen elbűvölt. De ettől a könyvtől még csak véletlen se várj kis cuki, repdeső szárnyas lényeket, mert itt bizony a tündérek, bár a maguk módján varázslatosak, ugyanolyan gonoszak is tudnak lenni, mint az emberek, megspékelve még egy kis varázserővel is. Tehát ahogyan haladtam a történettel, úgy merültem el egyre jobban ebben a félelmetes, ám mégis varázslatos világban, és teljesen a bűvkörébe kerültem, egyszerűen imádtam az egészet! Garantáltan megmozgatja a fantáziád!
És ezek mellett igazán olvasmányos a stílus, be kell valljam, magam is meglepődtem, mennyire. Csak úgy peregtek a lapok a kezemben! Fiatalos és egyszerű az egész, de a csodálatos leírásoknak köszönhetően megelevenedik az egész világ az ember fejében, varázslatos volt!
Összességében, engem ez a könyv minden szempontból a bűvkörébe vont...Szerelmes vagyok ebben a borítóba, a történetbe a világba...Mi kell még?:-) Esetleg a második rész, most rögtön!

Összefoglaló értékelés
Borító 5/5 - Csodaszép, mesés, illik a könyvhöz
Karakterek 5/5 - Nagyon megszerettem őket, kíváncsi vagyok a sorsuk további alakulására
Cselekmény 5/5 - Pörgős, akciódús, izgalmas, egy percig sem unatkozik az ember!
Stílus 5/5 - Olvasmányos, és az írónő hihetetlen leírásainak köszönhetően csodás világ tárult elém
Összességében 5/5 - Ez a könyv a kedvenceim között előkelő helyet foglal:-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése