2014. október 11., szombat

Susan EE: Angelfall - Angyalok bukása (Penryn & End of Days I.)

Hat hete már, hogy az apokalipszis angyalai alászálltak, és elpusztították a modern világot. Nappal az utcai bandáké a hatalom, de az éjszakákat a rettegés és a babona uralja. Mikor az angyalsereg harcosai tovaszállva magukkal ragadnak egy gyámoltalan kislányt, annak tizenhét éves nővére, Penryn bármit megtenne, hogy visszaszerezze a húgát.
Bármit. Ha kell, akár arra is hajlandó, hogy alkut kössön egy ellenséges angyallal.
Rafi félelmetes harcos, de most legyőzötten, szárnyaitól megfosztva, haldokolva hever a földön. Korszakokon átívelő háborúkban vívott győztes csatákat, most pedig egy éhezéstől legyengült tinilány kell, hogy megmentse az életét.
Miközben átvágnak a sötétségbe és káoszba merült Észak-Kalifornián, csak egymásra támaszkodhatnak a túlélés érdekében. Kénytelenek együtt megtenni az utat, hogy eljussanak San Franciscóba, az angyalok erődítményébe, ahol a lány mindent kockára tesz, hogy megmentse a húgát, az angyal pedig kénytelen legnagyobb ellenségeinek könyörületességére bízni magát, hogy újra ép és egész lehessen.








Angyalmániám lévén, mikor megláttam ezt a könyvcímet, azonnal felkeltette a figyelmemet. Aztán rápillantottam a fülszövegre, és kicsit ledöbbentem. Angyalok, akik inkább ördögök?:-) Naná, hogy olvasnom kell!
A Földre beköszöntött az apokalipszis. Angyalok szálltak az emberek közé, elpusztítva a világot. Az emberek - jobb esetben! - földönfutókká váltak, az angyalok pedig teljes mértékben átvették az uralmat az emberiség fölött, hiszen nagyobbak, erősebbek, és gyakorlatilag halhatatlanok. Csak kardjaikkal ölhetik meg egymást.
A leigázott világ
Penryn tizenhét éves, az angyalok alászállása előttig teljesen átlagos lány, mára azonban a túlélésért és azért küzd, hogy megvédje elmezavaros édesanyját és tolószékes kishúgát. Sejthetitek, a lány helyzete nem túl könnyű. Éppen a közeli hegyekbe próbálnak menekülni, mikor Penryn tulajdonképpen megment egy gyönyörű hófehér szárnyaitól megfosztott angyalt, ám nagy árat fizet ezért: az angyal társai, hogy bosszút álljanak, elragadják ugyebár tehetetlen kishúgát, Penryn pedig kénytelen az ellenséggel lepaktálni azért, hogy talán megmenthesse... De vajon ki is valójában ez a szárny fosztott angyal, Rafi? És az angyalok tényleg annyira gonoszak, mint ahogyan a lány ezt addig gondolta?
 Először is, hadd szögezzem le, hogy aki úgy érzi, túlságosan sérülékeny a lelkivilága, vagy gyengébb a gyomra, az ne vegye ezt a könyvet a kezébe, mert nem származhat haszna belőle... Sokszor én is igyekeztem csak külső szemlélőként olvasni, és nem vizuálisan elképzelni a dolgokat, mert így is voltak tőle furcsa álmaim az éjjel... De ha úgy érzed, elég edzett vagy egy ilyesfajta történethez, ki ne hagyd! Mert ezeken a dolgokon kívül rengeteg akció, adrenalin, meglepetés, és titok, no meg persze angyalok várnak rád, megfűszerezve egy csodálatos stílussal, garantált az élmény!
Az írónő stílusa hihetetlenül könnyed és olvasmányos, az ember kezében csak úgy peregnek a lapok. Emellett a könyv rövidebb fejezetekből áll, így ha csak tíz perced van olvasni, akkor is talán megvan egy fejezet...Bár szinte nem volt olyan, amelyik végén ne lett volna egy olyan függővég, hogy, képtelen legyél letenni...Erre még az akciódús cselekmény is rásegít egy lapáttal.
Komolyan, én már nagyon régen olvastam olyan könyvet, ami ennyire pörgött volna! Egy hatalmas adrenalinbomba volt az egész, körömrágós, izgalmas szituációk, szorult helyzetek, és veszedelmes csatajelenetek jellemzik a könyv egészét. Egyszerűen nem volt olyan pillanat, amikor azt éreztem volna a könyvben, hogy most lassult, esetleg laposabb részhez értem volna. És ehhez még persze hozzájön az írónő cseppet sem
sablonos alapötlete, miszerint az angyalok, Isten teremtményei ugyebár, nem is annyira jók és angyaliak, mint ahogyan azt azért megszokhattuk. Nem, most Őket tette meg az írónő gonosszá, ami igencsak polgárpukkasztó ötletnek tűnhet, de ahogy haladunk a könyvvel, ki fog derülni, hogy semmi sem olyan fekete és fehér, mint az előre talán látszik. Főleg Rafira jellemző eme kettősség.
Mivel ez egy cselekményközpontú regény, karaktereket illetőn úgy vélem, nem túlságosan kidolgozott. A könyv E/1 személyű, Penryn szemszögéből látjuk a dolgokat, így nyilván picit közelebb érezzük magunkhoz a lányt, de Rafi jeleneteit igencsak kevésnek éreztem. Bár tény, hogy a srác szívdöglesztő:-) egyszerűen nem tudtam annyira megismerni őt, hogy úgy igazából a szívembe tudjam zárni.
A könyv nem bővelkedik párbeszédeken sem, tényleg borzasztó cselekményközpontú. Ami persze nem baj, egy idő után már megszoktam, de néhol picit zavaró volt, mert szeretem jobban megismerni egy történet szereplőit. Úgy vélem, a karakterek azok, akiktől igazán függ az, hogy a könyv mennyire nyeri meg magának az embert.
Khm...Ez itt Rafi.:-)
De mint említettem, egy idő után fel tudtam venni a ritmust, ezt a dolgot azonban apró a könyv apró negatívumainak egyikeként könyveltem el. Alapvetően egyébként kedvelhető személyiségekről beszélünk, akik között ugyebár végig ott húzódik egyfajta feszültség, hiszen Penryn ember, míg Rafi angyal, így hát természetes köztük az ellentét, a bizalomhiány. A furcsa az, hogy bizalom kialakulását végül nem is éreztem meg, talán már csak a könyv vége felé, de tényleg csak nagyon a végén, pedig vártam volna, tekintve azért, hogy ez mégiscsak egy YA (young adult, 14-16 éves korosztály) történet,amiből már lassan elengedhetetlen a romantikus szál.
Ha nem szereted a romantikát, ez a könyv még inkább Neked való lesz. Ugyanis a romantikus szál olyan halvány, hogy gyakorlatilag nincs, nem is foglalkozik ezzel különösebben a könyv, bár tény, hogy azért valamilyen szinten része a történetnek, ha majd olvassátok, érteni fogjátok.:-)
Én ezt is hiányoltam egy icipicit, szerintem még megfűszerezte volna picit ezt az amúgy is érdekes cselekményt, de hát én reménytelenül romantikus vagyok, kérlek ezt nézzétek el Nekem.:-)
Szóval a könyv, bár voltak számomra apró negatívumai, mégis azt mondom, megnyert magának. És mivel sorozat, így a függővég is garantált. Nem az a tipikus körömrágós, hanem olyan, amikor feléled benned annyira a kíváncsiság, hogy tudni akard, hogy lesz ezután, és lezárt befejezést akarsz a szereplőknek és az eseményeknek... De ezt persze majd csak a hamarosan megjelenő World After - Túlélőkben kaphatod meg.

Összefoglaló értékelés:
Borító 5/5 - Tetszik, mert imádom az angyalszárnyakat, és a történet hangulatához is nagyon illő.
Karakterek 5/4 - Én hiányoltam az elmélyítést, a kidolgozottabb személyiségeket, de alapvetően kedvelhetőek
Cselekmény 5/5 - Adrenalin, adrenalin és adrenalin!
Stílus 5/5 - Az írónő stílusa nagyon tetszett, olvasmányos, pörgős.
Összességében 5/4 - Az apró negatívumok ellenére tetszett a könyv, várom már a második részt!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése