2014. november 2., vasárnap

Marni Bates: Rocksztárt kaptam karácsonyra

Holly előre tudta, hogy nincs az a hatalmas óceánjáró, ahol nyugiban átvészelheti a családi karácsonyt. Mert hiába a képeslapra kívánkozó táj, ha ott van két szörnyeteg unokatestvére, akik mindjárt első este kiutálják a közös kabinból. A tengeribeteg Holly így kénytelen beosonni egy vadidegen fürdőszobába, ahonnan kilépve két dologgal néz farkasszemet: a világ legdögösebb pasijával és egy paprikaspray-vel. Kár, hogy ez utóbbit a magát Nicknek nevező srác nem fél használni…
Amikor később Holly elhagyná a kabint, legnagyobb megdöbbenésére sikoltozó tinicsajok állják útját. Mert Nick valójában Dominic Wyatt, az őrülten népszerû ReadySet dobosa.
Az internetre pillanatok alatt felkerülnek a kettőjükről készült botrányos fotók, amik veszélybe sodorják az együttest. Dominic ezért ráveszi Hollyt, hogy a hajóút idejére játssza el a barátnője szerepét. A kamu kapcsolattal csak-csak megbirkóznak, na de a valódi érzelmekkel…








A Segítség, YouTube-sztár lettem! után nagyon kíváncsi lettem az írónő másik könyvére is, mely annyiban kapcsolódik az előzőhöz, hogy a Mackenzie történetéből megismert ReadySet banda dobosa, Dominic az egyik főszereplője (és persze ügyeletes szépfiúja) a történetnek.
Történetünk főhősnője Holly, akinek nagyapját, idegesítő nagynénjével és unokatestvéreivel együtt befizetnek egy óceánjáróra, ahol együtt tölthetik a karácsonyt és a lány másnapra eső, tizennyolcadik születésnapját is. Hollynak eleve nem nagyon van kedve a dologhoz, és az sem segít, hogy a hajóra fellépve a lány rájön, tulajdonképp tengeribeteg... Undok unokatestvérei ráadásul kirakják a kabinjukból, a lány pedig beront egy idegen fürdőszobájába, éppenséggel pont oda, ahol a RedySet doboda is igyekszik kicsit kifújni a gőzt...No meg a paprikaspray-t Hollyra....:-)
Van valami Marni Bates könyveiben, ami mindig teljesen elbűvöl olvasás közben, és csak azon kapom magam, hogy máris vége, pedig úgy olvasnám még. Ez a könyv talán egy pöppet jobban is tetszett, mint Mackenzie története, mert...
Egyrészt történet váltott szemszögből íródott. A Segítség, YouTube-sztár lettem!-ben csak Mackenzie szemszögéből követhettük a történetet, és bár az sem volt rossz választás, mert Mack-en nagyon jókat lehet mosolyogni, de ott inkább csak a lány volt a főszereplő, itt viszont most Holly-hoz és Nick-hez is sokkal közelebb tudtam magam érezni azzal, hogy mindkettejük gondolatait, nézőpontját ismertem. Mindkettő kétségtelenül nagy figura, de persze együtt a legjobbak.:-)
Ezen kívül pedig mindkét karakter borzasztó szerethető. Holly teljesen átlagos mai lány, nem olyan szerencsétlen mint Mack volt, nem is tűnik a ki a tömegből, teljesen hétköznapi, és emiatt szerintem sokan fognak tudni azonosulni vele, vagy legalábbis mindenképpen megkedvelik ők. Nagyon tetszett, ahogyan az egész médiával kapcsolatos dolgot kezeli, jó volt, hogy sosem volt egy kifejezetten görcsös, szorongó főhősnő, csak az unokatestvérei és a nagynénje közelében...De természetesen Nick végül segít ezt is leküzdeni.
Pontosan azért szeretem a váltott szemszögű könyveket, mert így tudom, hogy mi játszódik le a másik félben, ezáltal sokkal közelebb érzem magamhoz az adott karaktert, és így volt ez Nick-el is. Én kedveltem a srácot, az egész gondolkodásmódját, Holly-val kapcsolatos szórakoztató piszkálódásait. Külön-külön is nagyon szórakoztató mindkét karakter, de mikor összekerülnek...Rengeteg megmosolyogtató, vicces szituáció született, és hát tény az is, hogy ilyen első találkozásról sem olvas minden nap az ember...
"Amikor kinyílt, egy elég félelmetes figura próbált kisomfordálni rajta.
A neme meghatározhatatlan volt, mert vastag takaróba burkolózott. Nem tűnt túl nagynak, és annyi látszott belőle, hogy hosszú csapzott haj lóg egy szinte embertelenül sápadt, hamuszürke arcba. Üveges tekintettel és leesett állal bámult rám, mint valami zombi, aki mindjárt engem is megfertőz.
– Zombi! -üvöltöttem, majd hátraugrottam, és csutkáig nyomtam a paprikaspray-t.
Hát nem vagyok túl büszke magamra. Zombi, nem zombi, durván elbántam vele."
És az is tény, hogy ez a nem mindennapi szituáció csak még dobott egyet az egész könyvön. Szórakoztató volt, humoros volt, és ismét kitérnék az írásmódra, mert úgy vélem, ez az, ami igazán megadja a könyvnek azt a pluszt, amitől ennyire szerethető.
Marni Bates stílusa nagyon könnyed, lendületes, gyorsan lehet haladni a könyvvel, amolyan igazi kikapcsolódás, amin nem kell sokat gondolkodni. Rengeteg a humor, a helyzetkomikum, nagyon jókat derültem párszor, és azt is szeretem, hogy az írónő mindig belecsempész valami picit komolyabb témát, ami a fentebb említett dolgoknak köszönhetően abszolút nem lesz nyomasztó, inkább csak tanulságos. Ebben az esetben Holly árvasága, vagy a rocksztárság árnyoldalai is terítékre kerülnek, és én örültem ezeknek, mert bár tény, hogy ez a regény valószínűleg kicsit fiatalabbaknak íródott nálam, jó, hogy a könnyedségbe burkolva találunk némi olyat amin el lehetne gondolkodni...
Összességében csak annyit mondanék, hogyha könnyed kikapcsolódásra vágytok, sok-sok humorral, szerethető karakterekkel, lendületes, olvasmányos írásmóddal, akkor Marni Bates könyveket vegyetek a kezetekbe, mert garantált. Én nagyon megszerettem az írónőt, remélem kiadó továbbra is figyelemmel tartja Őt, én mindenképp azt teszem. 


Összefoglaló értékelés
Borító 5/5 - Ez sokkal jobban tetszik, kis bohókás, vidám :-)
Karakterek 5/5 - Nick-et és Holly-t nagyon megkedveltem
Cselekmény 5/5 - Humoros szitiációk, helyzetkomikumok...mi kell még? :-)
Stílus 5/5 - Imádom az írónő stílusát! Könnyed, olvasmányos.
Összességében 5/4 - Nagyon szerettem, kikapcsolódásnak tökéletes volt

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése